25/5/2020



                                         ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

                 

Ο αριθμός ως μια βασική μαθηματική έννοια κατέχει σημαντική θέση στη ζωή μας και η εκμάθηση  των συμβόλων και των ποσοτήτων που αυτοί εκφράζουν  αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του νηπιαγωγείου. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες  με τις οποίες τα παιδιά  σταδιακά οδηγούνται στην κατάκτηση της έννοιας των αριθμών. Έτσι ενθαρρύνονται να απαριθμούν αντικείμενα, να συγκρίνουν ποσότητες αλλά και να δημιουργούν νέες προσθέτοντας ή αφαιρώντας αντικείμενα από αυτές. Πολύ συχνά αφορμή για αυτή την ενασχόληση δίνεται μέσα από ένα ποίημα/τραγούδι/παραμύθι/παιχνίδι με σχετικό περιεχόμενο.
Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε ένα παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά, που θα μπορούσε να αποτελέσει ένα έναυσμα για μια σειρά δραστηριοτήτων σχετικών με τη διδασκαλία των  αριθμών στην τάξη( τώρα βέβαια θα το ακούσουμε στο σπίτι). 


                https://safeyoutube.net/w/XYnE



 Αν θέλετε μπορείτε να υλοποιήσετε και τις προτεινόμενες δραστηριότητες, που ακολουθούν και να μας τις στείλετε(όσες από αυτές θέλετε ή και όλες )


               ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

-  -    Μήπως θυμάσαι πόσες πεταλούδες δεν είδε η μάγισσα και δεν τις ρούφηξε με τη σκούπα της; Μπορείς να τις ζωγραφίσεις και να γράψεις, αν θυμάσαι, τον αριθμό που δείχνει πόσες είναι;

-    -  Η μάγισσα Φουφήχτρα δεν ρούφηξε με τη σκούπα της όλα τα ψαράκια. Θυμάσαι πόσα άφησε; Ζωγράφισε τόσες μπάλες όσα τα ψαράκια που δεν ρούφηξε η Φουφήχτρα, μία για κάθε ψαράκι.

-     - Μήπως θυμάσαι πόσους χιονάνθρωπους έπρεπε να φιλήσει η Μυρτώ για να λυθούν τα μάγια και να γίνει πάλι κοριτσάκι; 

-     - Αν ήσουν εσύ η μάγισσα Φουφήχτρα ποια πράγματα, που δεν σου αρέσουν, θα ήθελες να ρουφήξεις και να εξαφανίσεις; Ζωγράφισέ τα, μέτρησέ τα και γράψε τον αριθμό τους.



Προτεινόμενο παιχνίδι για εξοικείωση με αριθμητικές ποσότητες. Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου